O czym zapomnieć nie mogę, czyli o świadomości metodologicznej słów kilka - czytanie i tworzenie tekstów
Rok: 2008
Numer: 2
Strony: 123-126
DOI: 10.34767/PP.2008.02.10
Abstrakt
Trudno nie zgodzić się, iż badania naukowe wymagają nie tylko twórczego, ale i świadomego w nich uczestnictwa. Jednym z istotnych aspektów pracy badacza jest czytanie i tworzenie tekstów. Stąd chwila refleksji nad postawą świadomego badacza zanurzonego w lekturze, pod wpływem której powinien on – jak sugeruje L. Witkowski – doświadczyć kolejno: przeżycia, przebudzenia oraz przemiany, jeśli owo czytanie nie ma pozostać bez znaczenia. Kilka słów skłaniających do odważnego spotkania z tekstem.
Bibliografia
Kalka K. (1998). Odpowiedzialność jako skutek działań nauczyciela etyki. W: A. M. de Tchorzewski (red.) Odpowiedzialność jako wartość i problem edukacyjny (s. 109-117). Bydgoszcz: Wyd. WERS.
Konarzewski K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia badań, Warszawa: WSiP.
Mello A. (1996). Przebudzenie, Poznań: Wyd. Zysk i S-ka.
Parandowski J. (1976). Alchemia słowa, Warszawa: Czytelnik.
Witkowski L. (2007). Wstęp do problemu fenomenologii czytania (uwagi nie tylko seminaryjne). W: L. Witkowski, Między pedagogiką, filozofią i kulturą, Studia, eseje, szkice (s. 29-66). T. III, Warszawa: Wyd. IBE.