Czasopismo
O czasopiśmie
Redakcja
Rada Naukowa
Recenzenci
Polityka Open Acces
Zasady etyki publikacji
Ważne informacje
Kontakt
Dla autorów
Dla Autorów
Nasi Autorzy
Standardy APA
Niepobieranie opłat
Dla recenzentów
Zasady recenzowania
Moje Konto
Archiwum
Czasopismo wydawane pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN
Numer 2 / 2019
Archiwum
Rafał Włodarczyk
Kolonizacja jako kategoria analityczna komparatystyki pedagogicznej
DOI:
10.34767/PP.2019.02.01
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Jolanta Szempruch
W stronę profesjonalizmu nauczyciela
DOI:
10.34767/PP.2019.02.02
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Krystyna Ablewicz
Cechy pedagogicznego dialogu oraz etapy ich uczenia się. Odniesienie do relacji: nauczyciel - uczeń
DOI:
10.34767/PP.2019.02.03
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Anna Sajdak-Burska
Przygotowanie nauczyciela do profesjonalnego i osobistego rozwoju w toku akademickiego kształcenia. Bariery i szanse
DOI:
10.34767/PP.2019.02.04
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Hanna Kędzierska
Nauczyciele gimnazjum - w poszukiwaniu nowej, profesjonalnej tożsamości
DOI:
10.34767/PP.2019.02.05
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Joanna M. Łukasik
The importance of teachers’ professional practice and personal development in terms of career stages
DOI:
10.34767/PP.2019.02.06
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Beata Szurowska
Stymulacja emocjonalna w procesie edukacji przedszkolnej a kompetencje przyszłości nauczyciela małego dziecka
DOI:
10.34767/PP.2019.02.07
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Justyna Miko-Giedyk
There is no teacher without professional development. Difficulties with proper understanding of the nature of the teaching profession
DOI:
10.34767/PP.2019.02.08
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Barbara Grzyb, Beata Pituła
Prospects of professional development of teachers in light of current changes in the education system
DOI:
10.34767/PP.2019.02.09
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Magdalena Kolber
Psychologiczne aspekty wyuczonej bezradności i ich implikacje pedagogiczne
DOI:
10.34767/PP.2019.02.10
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Alina Wróbel
O synergii nauki, humanistyki i etyki, czyli o współczesnych zwrotach badawczych jako źródłach zmian w badaniach pedagogicznych
DOI:
10.34767/PP.2019.02.11
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Sławomir Pasikowski
Funkcja nasycenia teoretycznego i jej nienasycenie - implikacje metodologiczne dla badań w pedagogice
DOI:
10.34767/PP.2019.02.12
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Jolanta Jarczyńska
Youth identity styles - presentation of research results
DOI:
10.34767/PP.2019.02.13
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Magdalena Zapotoczna
Strengthening school and labour market connections on the example of German solutions
DOI:
10.34767/PP.2019.02.14
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Urszula Tyluś
Szkoła wobec uczniów z rodzin dysfunkcyjnych - problemy i wyzwania
DOI:
10.34767/PP.2019.02.15
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Anna Mróz
Creativity as an educational aim in a postmodern school: Analysis of research results
DOI:
10.34767/PP.2019.02.16
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Anna Kwatera
Reprezentacje kompetencji nauczycieli w indywidualnych doświadczeniach edukacyjnych kandydatów na nauczycieli
DOI:
10.34767/PP.2019.02.17
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Małgorzata Mikut
Komu ufa młodzież akademicka? Wybrane aspekty społecznego zaufania
DOI:
10.34767/PP.2019.02.18
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Magdalena Kolber
The relationship between language learning strategies and learned helplessness
DOI:
10.34767/PP.2019.02.19
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Justyna Sztobryn-Bochomulska
Rodzina miejscem „uczenia się” umierania
DOI:
10.34767/PP.2019.02.20
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Agata Rzymełka-Frąckiewicz, Teresa Wilk
Samotność seniorów - kategoria oswojona i nieoswojona. O potrzebie rewitalizacji życia - wartości, odpowiedzialności, kultury…, w perspektywie filmu „Pora umierać”
DOI:
10.34767/PP.2019.02.21
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Przemysław Chmielecki
Uniwersytet i wyższa szkoła zawodowa - czy ten podział jest chybiony?
DOI:
10.34767/PP.2019.02.22
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Wojciech Rechlewicz
Czy Kazimierza Twardowskiego model kształcenia filozoficznego jest aktualny?
DOI:
10.34767/PP.2019.02.23
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Małgorzata Piasecka
Marzenie ciałem. Przestrzeń edukacyjnych (nie)miejsc i (nie)śladów
DOI:
10.34767/PP.2019.02.24
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Maja Błaszczyk, Inetta Nowosad
Innovations in education: High demand, low efficiency?
DOI:
10.34767/PP.2019.02.25
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Paulina Koperna
Male kindergarten teachers in the perception of parents in the context of social trust
DOI:
10.34767/PP.2019.02.26
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Katarzyna Jagielska
Ocena relacji społecznych w rodzinie a jakość życia emerytowanych nauczycieli
DOI:
10.34767/PP.2019.02.27
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Małgorzata Mikut
Maria Czerepaniak–Walczak (2018). Proces emancypacji kultury szkoły. Warszawa: Wolters Kluwer
DOI:
10.34767/PP.2019.02.28
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Małgorzata Mróz
Emilia Śmiechowska-Petrovskij, Elżbieta Kwiatkowska (2018). Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku. Terapia i wspieranie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW
DOI:
10.34767/PP.2019.02.29
Pobierz artykuł
Więcej informacji
Martyna Piątek
Wiesława Martyniuk (2019). O doświadczaniu szkoły. Studium fenomenograficzne szkolnej codzienności z perspektywy uczniów. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls
DOI:
10.34767/PP.2019.02.30
Pobierz artykuł
Więcej informacji